poniedziałek, 11 lutego 2013

Ciąg dalszy chwalenia się :)

Ostatnio obiecałam, że pochwalę się moimi wytworami z warsztatów wakacyjnych :) Dzisiaj postaram się to zrealizować. 
W czasie wspomnianych warsztatów uczyliśmy się pisać Ikony, tkać gobeliny, haftować snutki golińskie i robić serwety metodą mereżki. Serwetę mereżkową już Wam pokazałam, a dzisiaj czas na resztę. 
Na początek chciałabym zaprezentować moją Ikonę, z której jestem naprawdę dumna. Starałam się ją pisać samodzielnie, ale gdy doszłam do twarzy poprosiłam instruktora o pomoc w naniesieniu cieni (wychodzi tu brak przygotowania plastycznego, a samo wyczucie nie wystarczy). Moja Ikona prezentuje się tak:


Osoby zajmujące się pisaniem Ikon zawodowo z pewnością dopatrzą się tutaj wielu mankamentów. Ja proszę o wyrozumiałość :)
Na wspomnianych warsztatach mogliśmy poznać tajniki snutek golińskich. Ten piękny haft zachwycił wszystkie uczestniczki kursu. Ja zrobiłam dwie  prace tą techniką: anioła oraz serweteczkę.


Aniołek w tej chwili zdobi pokoik starszej córki. Serwetka ma kształt owalny i jest stosunkowo mała, ale już znalazłam dla niej miejsce, w którym pięknie się prezentuje.


Moim zdaniem technika ta jest bardzo wdzięczna, choć dość pracochłonna w wykonaniu.
Kolejnym punktem warsztatów było tkanie gobelinów. Okazało się ono bardzo fajnym zajęciem i tak bardzo mi się spodobało, że zrobiłam aż 3 obrazy:)




Mak był tkany na samym początku, więc i ilość użytych kolorów jest niewielka. Kolejne prace są już nieco lepsze, jednak do ideałów dużo im brakuje. Moim największym problemem jest trzymanie prostego brzegu, ale to pewnie trzeba sobie poćwiczyć :) Zachęcam Was do spróbowania tej techniki, ponieważ sprawia niesamowitą frajdę.
Na dzisiaj koniec już tego chwalenia się. Następny post będzie dotyczył obecnych prac. Kończąc, serdecznie pozdrawiam wszystkich zaglądających do mnie i dziękuję tym, którzy się tutaj zapisują oraz dodają miłe komentarze. Do zobaczonka wkrótce:)

4 komentarze:

  1. Jolu, ależ z Ciebie zdolna osóbka prześliczne te Twoje dzieła chylę czoło pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  2. Dusiu ślicznie dziękuję bardzo za miłe słówka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fantastyczne prace, szkoda że u mnie nie ma takich warsztatów, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. my mamy jedną młodą i zdolną kobietkę, która pisze dla naszej gminy tego typu projekty; w tym roku będą realizowane aż dwa: jeden na hafty regionalne, a drugi na wikliniarstwo, batik i chyba porcelanę (tutaj nie jestem pewna):) Musicie poszukać kogoś takiego, jak nasza Dorotka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde dobre słowo, jakim chcecie się ze mną podzielić :)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.